مهمان خدا

دلنوشته های یه بنده خدا

مهمان خدا

دلنوشته های یه بنده خدا

پولدار بشم یا نشم؟

امروز روز دهم ماه مبارک رمضان است، داشتم قرآن میخوندم که برام سوالی پیش آمد، شاید برای برخی دوستان که داشتند جزء خوانی میکردند هم این سوال پیش آمده باشه، حالا سوالم این بود که آیا مال و پول از نظر دین ما چیز بدیه یا نه؟ بریم پولدار شیم یا نه؟ قبل از نتیجه گیری دو روایت جالب درباره ی مال خدمت دوستان گلم تقدیم میکنم امیدوارم هم پولدار بشین هم یاد بگیرین چطوری ازش استفاده کنید:

1) ابو الجارود از امام باقر علیه السّلام روایت میکند که در تفسیر آیه شریفه‏ وَ الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ‏،(توبه 34) فرمودند خداوند کنز طلا و نقره را حرام کرده است و مردم را امر فرموده طلا و نقره را در راه خدا انفاق کنند و بصورت گنج در نیاورند در آیه شریفه دیگرى آمده است: یَوْمَ یُحْمى‏ عَلَیْها فِی نارِ جَهَنَّمَ فَتُکْوى‏ بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ هذا ما کَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ فَذُوقُوا ما کُنْتُمْ تَکْنِزُونَ‏،(توبه35) روزى که درهم و دینار را در آتش جهنم داغ کنند و بر پیشانى و پهلو و پشت آنها به‏چسبانند، و به آنها میگویند این است آنچه ذخیره کردید و اینک آنها را بچشید، امام علیه السّلام فرمودند: ابوذر غفارى هر روز صبح و شام با صداى بلند فریاد میزد به کسانى که درهم و دینار را گنج میکنند بشارت دهید که آنها را بر پیشانى‏ها و پهلوها و پشت مى‏چسبانند و سوزش آنها به باطن‏ها میرسد.

 

2) ابن عباس روایت میکند که نخستین درهم و دینارى که روى زمین بکار گرفته شد ابلیس به آن نگاه کرد، و بعد آنها را گرفت و روى چشم خود گذاشت و به سینه خود چسبانید بعد از آن فریادى زد و بار دیگر آن‏ها را به سینه گذاشت و گفت: شما درهم و دینار نور دیدگان من میباشید و میوه دل من هستید، من باکى ندارم هنگامى که فرزندان آدم به شما علاقه‏مند باشند بت‏ها را نپرستند، و فقط تنها محبت شما کافى است و من از این طریق از آنها بهره‏گیرى میکنم.

 اگه بده پس چرا در قرآن و روایات درباره ی مال و راه های کسب مال و افزایش روزی اینهمه مطالب آمده است. چرا پیامبر صلی الله علیه و آله از مال به عنوان فضل خدا یاد کرده است. جواب اینجاست که پول چیز بدی نیست و کسب روزی حلال خیلی خوبه و اسلام هم بهش سفارش کرده است. فقط نکنه یک وقت ما بشیم سگ پاسبان اموالمون و ازش برای آخرتمون هیچ بهره ای نبریم بلکه باید با انفاق و افطاری دادن و کمک به نیازمندان از اموالمون هم به درستی هم برای دنیای خود و نزدیکانمان استفاده کنیم و سعی کنیم آخرتمون رو هم با اموالمون آباد کنیم ویک وقت نشیم مثل این آقا که رفته پولاش رو داده براش لباس طلا دوختن، حالا هرجا هم میخواد بره با حداقل 2 تا محافظ میره! حالا شما بگین این پول سبب آسایش صاحبشه یا عذاب!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.