مهمان خدا

دلنوشته های یه بنده خدا

مهمان خدا

دلنوشته های یه بنده خدا

نماز پرچم اسلام

پیامبر گرامی اسلام در کتاب کنز العمال جلد هفتم صفحه 2790 حدیث 1887 میفرمایند : (علم الاسلام الصلاه) یعنی نماز پرچم اسلام است. همانطور که میدانید هر کشوری پرچم مخصوص به خود را دارد و آنچه برایش مهم است در آن پرچم به نمایش میگذارد. مثلا پرچم کشور خودمان که نام الله را در خود جای داده خبر از آن میدهد که کشور ما یک کشور خداجوست. علم نماد یک هویت یا ایدئولوژی است پس یعنی نماز هم چیز هایی را نشان میدهد که برای اسلام مهم است. مثلا نماز باید با آمادگی قبلی خوانده شود مثلا با وضو و طهارت باشد که نشان دهنده ی اهمیت تمییزی و پاکی در دین اسلام است برخلاف دیگر ادیانی که اصلا به پاکی اهمیت نمیدهند -در برخی ادیان مدفوع یا سگ پرستیده میشود - و در دین اسلام به پاکی اهمیت ویژه ای داده شده به گونه ای که نماز بدون طهارت مقبول درگاه خداوند نیست. و اگر غسلی به گردن فرد بوده باید آن را انجام دهد و بعد برای نماز اقدام کند.

یکی دیگر از مواردی که در نماز مورد توجه است اینست که حتی آب وضو و حتی ظرفی که در آن آب وضو قرار دارد نباید غصبی باشد چه رسد به لباس و مکان نماز گزار. اگر کسی با لباس دیگران و بدون اجازه آنها به نماز بایستد نمازش باطل بوده و باید از آنها کسب رضایت کند تا نمازش صحیح باشد وگرنه باید نمازش را با لباس غیر غصبی دوباره بخواند. پس دین ما به حقوق دیگران اهمیت بسیار داده و هرگز به پایمال کردن حقوق دیگران توصیه نکرده است.

حال ببینید شما به عنوان یک نمازگزار چگونه علم اسلام را برافراشته اید و آیا پرچم شما با آنچه دین از شما خواسته است مطابقت دارد یا خیر و شما اسلام را چگونه معرفی میکنید و آن تصویری که شما از آن ساخته اید چند نفر را به دین تشویق میکند و یا از آن متنفر میسازد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.